Reparatieverzoek

Heeft u een account voor Mijn W&B? Dan kunt u via onze website een reparatieverzoek eenvoudig indienen en plannen op het tijdstip dat u het beste uitkomt. Bellen mag natuurlijk ook. Een aantal zaken repareren wij niet zelf: dit doen andere bedrijven voor ons.

Hoe geef ik een reparatie aan jullie door?

Dat kan op verschillende manieren. Via onze website kunt u een reparatieverzoek doen. Ook kunt u ons bellen.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op door een mail te sturen naar woonpunt@wierdenenborgen.nl. Leg in de e-mail uit wat de schade is, hoe deze ontstond en wat de kosten zijn voor het herstel. Na ontvangst van uw mail nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Ik heb stormschade, hoe meld ik dat?

Neem telefonisch contact met ons op, wij plannen dan een reparatie voor u in. U mag een reparatieverzoek ook altijd melden via onze website. Houdt u er rekening mee dat we bij harde wind, vrieskou en sneeuw niet het dak op kunnen. Dat is te gevaarlijk.

Ik heb een rekening gekregen voor een reparatie, maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

Wilt u per e-mail of brief aan ons uitleggen waarom u het niet eens bent met het bedrag? Dan kijken wij voor u na hoe de rekening tot stand is gekomen. Klopt er iets niet? Dan herstellen wij dat natuurlijk.

Wilt u ook uitstel van betaling? Geef dat dan ook aan in uw e-mail of brief. 

Hoe verplaats/ zeg ik mijn afspraak af voor een reparatie?

Neem telefonisch contact met ons op. Dan annuleren wij de afspraak of plannen we de afspraak op een moment dat u past.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan 050 5791468. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer.
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 16 graden Celsius staan.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie.U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt het reparatieverzoek gewoon bij ons indienen. Als het nodig is nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen.

Mijn regenpijp zit verstopt en mijn dakgoot stroomt over. Wat moet ik doen?

Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen. Stromen de dakgoten vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Bent u lid van het fonds klein onderhoud? Neem dan contact op met Van der Velden Rioleringsbedrijf via 050 31 388 22. Als u geen lid bent dan zijn de kosten van het ontstoppen voor uw eigen rekening.
Ziet u een duidelijke lekkage? Doe dan een reparatieverzoek.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u dit aan ons doorgeven via een reparatieverzoek. De kosten voor de reparatie zijn voor uzelf.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenkant ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Neem contact met ons op; wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen twee weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

De vakman is niet op tijd/ is niet gekomen, wat nu?

We plannen reparatieverzoeken in tijdsblokken van 2 uur. Soms loopt de vakman wat uit en is hij wat later. Kunt u niet meer wachten of vraagt u zich af of de vakman nog komt? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Ik heb lekkage, wat kan ik doen?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Vaak gaat het bij lekkage om een spoedreparatie, neem dan telefonisch contact met ons op. Dan zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk een vakman bij u langskomt.

Komen jullie langs om schimmel of vocht te beoordelen?

Het verhelpen van schimmel is in de meeste gevallen uw eigen verantwoordelijkheid. Het is belangrijk dat u goed ventileert en stookt. Daarmee zijn de meeste schimmelklachten snel opgelost. Blijft de schimmel terugkomen, dan komen we bij u langs om te kijken of er andere oorzaken zijn waardoor schimmel ontstaat.

Vervangen jullie mijn toiletbril?

Voor nieuwe huurders vervangen wij altijd de toiletbril(len). Woont u in de woning en gaat uw toiletbril stuk of wilt u een nieuwe toiletbril? Dan betaalt u dit zelf.

Mijn tegelpad is verzakt, herstellen jullie dit?

Nee, dit kunt u zelf doen. U kunt wel 1 kuub zand geleverd en vergoed krijgen wanneer de tegels van uw toegangspad naar voor- en/of achterdeur verzakt zijn. Is dit het geval dan vragen wij u om een foto ter beoordeling te sturen naar woonpunt@wierdenenborgen.nl.

Indien u het zand vergoed krijgt, wordt er een opdracht aangemaakt voor de leverancier van het zand. Deze zal contact met u opnemen voor een afspraak.

Wie bel ik voor storing aan mijn geiser?

Doorgaans wordt de geiser gehuurd door de huurder zelf bij Feenstra. Bel dan met Feenstra via 088 – 8455000
.

Ik heb water onder de vloer. Wat kan ik hieraan doen?

Water onder de vloer kan diverse oorzaken hebben, denk hierbij aan een hoge grondwaterstand of lekkage in het rioleringssysteem.

Water onder de vloer door grondwater
Het komt vooral veel voor in laag gelegen gebieden dat er grondwater onder de vloer van uw woning staat.
Grondwater is schoon water. Wegpompen van het water is niet nodig. Het grondwater zal vanzelf weer wegzakken.

Water onder vloer door lekkage
Door lekkage van rioleringsbuizen kan er afvalwater in uw kruipruimte komen. Afvalwater is vuil en kan een sterke rioollucht veroorzaken. Als er sprake is van lekkage, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen voor een afspraak via (050) 402 37 50 of deze zelf online inplannen via onze website, www.wierdenenborgen.nl.
 

Mijn woning wordt gesloopt. Mijn beide buren zijn verhuisd en ik krijg het nu niet meer warm in de woning.

U kunt hiervoor contact opnemen met Feenstra via 088 – 8455000
.

Wie bel ik voor een storing of klacht aan de automatische deuren?

Neemt u bij storing aan de automatische deuren contact met ons op. Wij gaan uw melding doorgeven aan het bedrijf die het onderhoud van de deuren in beheer heeft.