Tooltip content here Menu

Reparaties

Aan elke woning moet zo nu en dan wat gebeuren. In principe ben je als huurder verantwoordelijk voor klein onderhoud, zoals het repareren van een lekkende kraan. Wat we precies van je verwachten staat in de voorwaarden van het huurcontract (Bijlage 1: Besluit kleine herstellingen). Groter onderhoud is natuurlijk onze verantwoordelijkheid.

 

Een reparatieverzoek: hoe werkt dat?

Je kunt een afspraak voor een reparatie telefonisch met ons inplannen tijdens openingstijden.

Wie komt er langs?

Voor de meeste reparaties komen onze eigen vakmannen bij je langs. Soms sturen we een ander bedrijf bij je langs. Dat hoor je altijd van tevoren van ons. We laten je weten wanneer je ons kunt verwachten.

Welke reparaties doen jullie en wat moet ik zelf doen?

In de Reparatiewijzer staat precies welke reparatie je zelf moet doen en wat wij doen. Let op: Voor het uitvoeren van reparaties door Wierden en Borgen moet je in sommige gevallen wel lid zijn van het Fonds Klein Onderhoud en/of het Glasfonds.

Deze servicepartners kun je rechtstreeks bellen

Verwarmingsinstallatie

Voormalige huurwoning van Woongroep Marenland? Neem dan contact op met Energiewacht: (088) 555 30 00.

Rioolverstopping

Voorwaarde: Je bent lid van het Fonds Klein Onderhoud

Kunststof kozijnen

Glasschade

Voorwaarde: Je bent lid van het Glasfonds

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over reparaties

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

Ja, dat kan. Je wordt dan voor €3,58 (prijspeil 2022) per maand lid van het Fonds Klein Onderhoud (FKO). Wij voeren reparaties dan kosteloos voor je uit. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten van binnendeuren, het vervangen van een kraan of het vastzetten van een stopcontact. In de Reparatiewijzer staat waarvoor je ons kunt bellen.

Als je direct bij het tekenen van het huurcontract lid wordt, betaal je geen extra kosten. Besluit je later deel te nemen? Dan betaal je eenmalig €40,- aansluitkosten.

Waar kan ik zien of ik lid ben van het Fonds Klein Onderhoud?

In het huurcontract staat of je lid bent van het Fonds Klein Onderhoud. 

Ik woon in een gebouw met huurders en kopers. Bij wie meld ik reparaties?

Je kunt het reparatieverzoek bij ons indienen. Als het nodig is nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we jou dit te doen.

Ik ben het niet eens met mijn rekening voor een reparatie. Wat nu?

Wil je per e-mail of brief aan ons uitleggen waarom je het niet eens bent met het bedrag? Dan kijken wij hoe de rekening tot stand is gekomen. Klopt er iets niet? Dan herstellen wij dat natuurlijk.

Wil je graag uitstel van betaling? Geef dat dan ook aan in je e-mail of brief. 

Kan ik mijn afspraak afzeggen of verplaatsen?

Ja, natuurlijk kan dat. Neem tijdig telefonisch contact met ons op. Dan annuleren wij de afspraak of plannen we de afspraak op een ander moment.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heb je een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan Boekema via (050) 579 14 68. 

Liever even contact? Dat kan.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.