Klachten

Header afbeelding

Het kan zijn dat je niet tevreden bent over het handelen van Wierden en Borgen. Dan kan je een klacht indienen. Het melden van je klacht is belangrijk voor ons. Wij bieden graag een goede dienstverlening en we willen van onze fouten leren.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Telefonisch

Je kan ons bellen over jouw klacht. We nemen de klacht dan met je door. We kijken dan of we er samen uit kunnen komen. Lukt dat niet direct? Dan vullen we samen met jou het klachtenformulier in.

  • Ja, dat kan. Je kan hiervoor gewoon contact met ons opnemen.

  • Is je nieuwe huis nog geen drie maanden oud? Dan valt jouw klacht nog onder de garantie van de aannemer. Vul je klacht (als deze niet spoedeisend is) in op het formulier dat je ontvangen hebt bij de oplevering. De aannemer zorgt er dan voor dat de klachten worden opgelost. Is jouw woning ouder dan drie maanden? Neem dan contact met ons op over jouw klacht of reparatieverzoek.

  • Deze klachten worden behandeld door de huurcommissie of de kantonrechter. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn.

Schriftelijk

Je kan ook schriftelijk je klacht indienen door het naar ons op te sturen. Per e-mail kan natuurlijk ook: woonpunt@wierdenenborgen.nl

Kom je er met ons niet uit?

Komen wij er samen niet uit, dan kan je naar de klachtencommissie of de huurcommissie stappen. Voor veel zaken kan je terecht bij de klachtencommissie.  De Huurcommissie helpt bij zaken die gaan over de huurprijs, de servicekosten, huurverhoging en onderhoud. Je kan ook een rechtszaak beginnen. Dit is vaak duur en kost veel tijd. Vraag dus eerst advies, bijvoorbeeld van een rechtswinkel of juridisch loket.

De klachtencommissie

Ben je het niet eens met hoe wij jouw klacht hebben behandeld? Dan kan je bij een onafhankelijke partij terecht: de Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen. Deze commissie staat los van Wierden en Borgen en is dus onafhankelijk.

  • De klachtencommissie probeert jouw klacht zo snel en zo goed mogelijk af te handelen. Klachten die al bij een andere instantie in behandeling zijn, worden niet door de klachtencommissie in behandeling genomen. Heb je een klacht en wil je deze indienen bij de klachtencommissie? Neem dan contact op met het secretariaat van de Klachtencommissie. Zij kunnen je een klachtenformulier sturen en je informeren over de verdere gang van zaken.

  • Tussen jouw brief en de behandeling van je klacht zit hooguit een maand. Je krijgt ten minste tien dagen van tevoren te horen wanneer jouw klacht wordt behandeld.

    Binnen twee weken na de zitting moet het advies van de klachtencommissie bij het bestuur van Wierden en Borgen liggen. Het bestuur stuurt je uiterlijk twee weken later de uitslag toe met een kopie van de brief van de klachtencommissie. Het advies van de klachtencommissie is niet bindend. 

  • Contactgegevens klachtencommissie

    Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen
    Postbus 7015
    9701 JA Groningen

    Telefoonnummer: (050) 369 36 98
    E-mailadres: secretariaat@kc-groningen.nl

    De Klachtencommissie is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.

  • Wil je meer weten over de werkwijze van de klachtencommissie? Lees dan de folder Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen (PDF).

De huurcommissie

Ben je het niet eens bent met de huurprijs of het onderhoud van jouw woning? Of vind je de servicekosten te hoog? En kom je er in overleg met ons niet uit? Dan kan je de Huurcommissie inschakelen om een uitspraak te doen over jouw probleem.

  • De Huurcommissie is een onafhankelijke landelijke organisatie. Zij doen uitspraak bij onenigheid tussen huurder en verhuurder. De uitspraak van de Huurcommissie is bindend. 

  • Ja, er zijn kosten verbonden aan het indienen van een geschil bij de Huurcommissie. 

  • De Huurcommissie kan alleen in de eerste 6 maanden van jouw huurcontract de huurprijs en de onderhoudsstaat van de woning voor je controleren. Dit heet een toets aanvangshuurprijs.

  •  Op de website van de Huurcommissie vind je alle informatie. 

Liever even contact? Dat kan.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.