Nieuwe woning

Header afbeelding

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Of u nu helemaal nieuw bent als huurder of verhuist naar een andere woning van Wierden en Borgen, bij een verhuizing moet u altijd een aantal zaken regelen. Wij helpen u op weg.

Wat moet u regelen?

Heeft u een woning toegewezen gekregen? Gefeliciteerd! Wij bellen u voor het maken van een afspraak in de woning, dit noemen we de oplevering. U ontvangt een bevestiging van de afspraak via e-mail of per post.

Opleveren nieuwe woning

Tijdens de oplevering loopt een van onze medewerkers samen met u door de woning. De medewerker noteert de meterstanden en eventuele bijzonderheden in een opleverrapport. Ook maken we afspraken met u over mogelijke nog uit te voeren werkzaamheden.

Ondertekenen huurcontract

Na oplevering tekent u de huurovereenkomst, betaalt de eerste verhuurnota per pin en krijgt u de sleutels van de woning. Het verhuizen kan beginnen.

Wierdenenborgen Nov20 011
NZ6 1607

Tips bij verhuizen

  • Zorg dat u de gemeente op de hoogte stelt van uw adreswijziging. Dit doet u bij de gemeente waar u gaat wonen.
  • Met de verhuisservice van PostNL regelt u dat uw post automatisch met u mee verhuist. Uw verzekeraar, uw bank en andere bedrijven sturen de post dan naar uw nieuwe adres.
  • Als u Huurtoeslag ontvangt is het belangrijk om uw nieuwe huur door te geven aan Belastingdienst. Dit kan vanaf het moment dat u ingeschreven staat op uw nieuwe adres via ‘Mijn Toeslagen’.
  • Wijzig bij uw verzekeraar uw inboedelverzekering op tijd of zeg deze op.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen rondom een nieuwe woning

Kan ik de oplevering van mijn woning verplaatsen?

Ja, dat kan. Neem contact ons op als u al een afspraak heeft staan en deze wil verplaatsen. De afgesproken ingangsdatum van uw huurovereenkomst kunnen we niet verplaatsen.

Ik ga bij jullie huren. Kan ik lid worden van een huurdersvereniging?

Ja, lid worden van een huurdersvereniging is zeker mogelijk. U kunt dit aangeven als u een woning accepteert. Maandelijks betaalt u slechts een kleine bijdrage voor het lidmaatschap. Dit verwerken we in de huurprijs. Huurt u al een woning en wilt u alsnog lid worden? Neem dan contact met ons op.

Wat doe ik met post van de vorige bewoner?

Streep het adres door en schrijf 'retour afzender' op de post. Een postzegel is niet nodig. In verband met privacy geven wij het nieuwe adres van de vertrokken huurder niet door.

Waar zit mijn watermeter?

In de meeste woningen vindt u de watermeter op een van de volgende plekken:
                                        
- de kruipruimte bij de voordeur (onder het luik)
- onderin de meterkast
- op een leiding bij het toilet
- in de kelder
- in een kast bij de (gezamenlijke) bergingen bij portiekwoningen
- in sommige gevallen bij de onderburen

Kunt u de watermeter niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Ik ben vergeten de meterstanden door te geven aan de energieleveranciers. Hebben jullie de beginstanden voor mij?

Ja, die noteren wij bij de oplevering op het meterstandenformulier en op de opnamestaat. U kunt deze meterstanden bij ons opvragen.

Kan ik mijn huisnummerplaatje laten vervangen?

Bij oplevering van de woning zorgen wij ervoor dat er een plaatje met een (leesbaar) huisnummer op de woning zit. Wilt u later het plaatje van uw huisnummer vervangen om wat voor reden dan ook, dan zijn de kosten voor u.

Is een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd?

Ja, een huurovereenkomst gaat u aan voor onbepaalde tijd. Er is is dus geen einddatum. Soms is er een afwijkende termijn, bijvoorbeeld als u een woning huurt die gesloopt gaat worden. U gaat dan een contract aan voor bepaalde tijd. Als dat het geval is vermelden we de einddatum in het huurcontract.

Kan ik een plattegrond van mijn woning krijgen?

In de meeste gevallen kunt u een plattegrond krijgen. Neem hiervoor contact met ons op.

De afmetingen op een plattegrond wijken soms af van de werkelijke situatie. Gebruik de plattegrond daarom niet om bijvoorbeeld gordijnen of vloerbedekking te bestellen. We adviseren om dit soort maten zelf op te meten.

Liever even contact? Dat kan.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.