Reparaties

Header afbeelding

Aan elke woning moet zo nu en dan wat gebeuren. In principe bent u als huurder verantwoordelijk voor klein onderhoud, zoals het repareren van een lekkende kraan. Wat er precies van u wordt verwacht staat in de voorwaarden van het huurcontract (Bijlage 1: Besluit kleine herstellingen). Groter onderhoud is natuurlijk onze verantwoordelijkheid.

 

Een reparatieverzoek: hoe werkt dat?

U kunt een afspraak voor een reparatie telefonisch met ons inplannen tijdens openingstijden.

Wie komt er langs?

Voor de meeste reparaties komen onze eigen vakmannen bij u langs. Soms sturen we een ander bedrijf bij u langs. Dat hoort u altijd van tevoren van ons. We laten u weten wanneer u ons kunt verwachten.

Welke reparaties doen jullie en wat moet ik zelf doen?

In het onderhoudsboekje staat precies welke reparatie u zelf moet doen en wat wij voor u doen. Let op: Voor het uitvoeren van reparaties door Wierden en Borgen moet u in veel gevallen wel lid zijn van het Fonds Klein Onderhoud en/of het Glasfonds.

Contactgegevens van onze servicepartners

Verwarmingsinstallatie

Rioolverstopping

Kunststof kozijnen

Glasschade

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over reparaties

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

Ja, dat kan. U wordt dan voor €3,60 (prijspeil 2020) per maand lid van het Fonds Klein Onderhoud (FKO). Wij voeren reparaties dan kosteloos voor u uit. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten van binnendeuren, het vervangen van een kraan of het vastzetten van een stopcontact. In het Onderhoudsboekje staat waarvoor u ons kunt bellen.

Als u direct bij het tekenen van het huurcontract lid wordt, betaalt u geen extra kosten. Besluit u later deel te nemen? Dan betaalt u eenmalig €40,- aansluitkosten.

Waar kan ik zien of ik lid ben van het Fonds Klein Onderhoud?

In uw huurcontract staat of u lid bent van het Fonds Klein Onderhoud. 

Ik woon in een gebouw met huurders en kopers. Bij wie meld ik reparaties?

U kunt het reparatieverzoek bij ons indienen. Als het nodig is nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen.

Ik ben het niet eens met mijn rekening voor een reparatie. Wat nu?

Wilt u per e-mail of brief aan ons uitleggen waarom u het niet eens bent met het bedrag? Dan kijken wij hoe de rekening tot stand is gekomen. Klopt er iets niet? Dan herstellen wij dat natuurlijk.

Wilt u uitstel van betaling? Geef dat dan ook aan in uw e-mail of brief. 

Kan ik mijn afspraak afzeggen of verplaatsen?

Ja, natuurlijk kan dat. Neem tijdig telefonisch contact met ons op. Dan annuleren wij de afspraak of plannen we de afspraak op een ander moment.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan Boekema via (050) 579 14 68. 

Liever even contact? Dat kan.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.