Tooltip content here Menu

Resultaten huurderspanel over gastvrije dienstverlening

Geplaatst op vrijdag 9 december 2022

Eind oktober verstuurden we het eerste onderzoek naar ons eigen digitaal huurderspanel. Het thema: Gastvrije dienstverlening. Wat vinden huurders belangrijk als het gaat om gastvrijheid?

Drie belangrijke resultaten

Van de 133 leden van het panel vulden 111 de enquête in: een respons van ruim 83%.
64% van de deelnemende leden is 55 jaar of ouder.

Gastvrijheid is een luisterend oor, een persoonlijke oplossing en snelle reactie

Dat zijn volgens het huurderspanel de belangrijkste 3 elementen van gastvrije dienstverlening. We hebben ze ook gevraagd hoe ze Wierden en Borgen beoordelen op die punten. Helaas krijgen we daar nu gemiddeld een 5,5 voor. Daarom gaan we hier in de verbetering van onze dienstverlening aandacht aan besteden.

U of jij? Dat maakt niet zoveel uit

Op de vraag hoe huurders het liefst worden aangesproken komt geen eenduidige antwoord: 1/3e reageert met ‘maakt niet uit’ en nog 1/3e zegt ‘soms u, soms jij’. Als Wierden en Borgen kiezen we steeds vaker voor ‘je’. Op de website en in de Op Stee word je met ‘je’ aangesproken. In brieven gebruiken we ook nog wel eens ‘u’. Deze aanpak en overgang past prima bij de antwoorden die we uit het huurderspanel ontvangen. We gaan daarom door met deze lijn.

Interesse in een gratis digitale nieuwsbrief

67% is geïnteresseerd in een gratis digitale nieuwsbrief met nieuws van Wierden en Borgen, tips voor huurders en nieuws over ontwikkelingen van woningcorporaties. Een verrassend resultaat. We gaan uitzoeken hoe we dit kunnen realiseren.

Volgend onderzoek in maart 2023

Wil je ook meedoen met het digitale huurderspanel? Meld je dan aan! We versturen maximaal 3 keer per jaar een beknopte enquête. Het volgende onderzoek versturen we in februari 2023.