Tooltip content here Menu

Hulp bij geldzaken

Op deze pagina lees je wat je kan doen bij betaalproblemen, schulden of als je de huur niet kunt betalen. Verder lees je wat je kan doen om geld te besparen. Wij, en andere organisaties, helpen je graag. 

Betaalproblemen?

Wacht niet af. Vraag om hulp!

Betaalproblemen? Dat kan iedereen overkomen. Wacht niet af. Vraag om hulp! We zoeken dan samen naar een oplossing. Hoe eerder je contact met ons opneemt, hoe eerder we samen een passende oplossing kunnen bedenken. Twijfel dus niet en trek meteen aan de bel. Zo voorkom je dat je betaalproblemen schulden worden.

Hoe vraag je om hulp?

Hulp vragen aan Wierden en Borgen

Wacht niet af, maar neem contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing. Bijvoorbeeld door een betaalregeling af te spreken. Ook kunnen we je doorverwijzen naar de goede maatschappelijke organisatie.

Lees meer hierover op onze pagina huurachterstand. Hier vind je ook meer informatie over de betalingsregeling.

Hulp vragen aan jouw gemeente

Je kan ook contact opnemen met hulpverlenende organisaties in jouw gemeente. Kijk hieronder bij jouw gemeente

Geld besparen?

Je hebt verschillende mogelijkheden

Ga aan de slag met onze energiebespaartips. Dat is goed voor het milieu én voor je portemonnee.

Houd je aan het eind van de maand weinig geld over? Er is in Nederland veel geregeld voor mensen met lagere inkomens. Zodat je geld bespaart. Maar dan moet je wel weten welke regelingen er voor jou zijn. Wil je bijvoorbeeld weten of je:

  • Recht hebt op toeslagen of belastingteruggave;
  • Een betere en voordeliger zorgverzekering kan afsluiten;
  • Recht hebt op huurtoeslag of andere regelingen;
  • Kan overstappen naar een andere energieleverancier met lagere tarieven?

Er zijn organisaties die je gratis helpen om dit uit te zoeken. We hebben ze voor je op een rijtje gezet. Maak er gebruik van. Het kan je veel geld schelen. Kijk hieronder bij jouw gemeente

Huurder bij haar woning
Samen wat dingen op een rij zetten

Wie helpt er in jouw gemeente?

Geld besparen? De VoorzieningenWijzer helpt daarbij

De VoorzieningenWijzer van je gemeente helpt je met besparen op je vaste lasten. Zo kan je checken of je recht hebt op gemeentelijke regelingen en toeslagen. En kijken wat een passend energiecontract  en een passende zorgverzekering voor jou zijn. Zo heb je al gauw € 600,- meer te besteden per jaar.

De VoorzieningenWijzer is een webapplicatie met daarin alle gemeentelijke regelingen, zorgverzekeringen, energieleveranciers en toeslagen. Je vult De Voorzieningenwijzer in op de website datgeldtvoormij.nl. Daarna zie je direct voor welke regelingen en toeslagen je in aanmerking komt.

Betaalproblemen of schulden?

In jouw gemeente zijn organisaties die hulp bieden. Ze helpen om je financiën en administratie op orde te brengen én te houden. Of bij je aanmelding bij een kredietbank. 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over geldzaken

Ik kan de huur niet meer betalen. Wat nu?

Als je de huur niet meer kunt betalen, is het belangrijk om zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. We bespreken dan samen de mogelijkheden met je. Het is altijd mogelijk om iets te regelen. Twijfel dus niet om contact met ons op te nemen.

Wanneer schakelen jullie een deurwaarder in?

Wij schakelen een deurwaarder in als je je maandelijkse huur niet betaalt. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor jou. Natuurlijk willen we niet dat het zover komt. Daarom doen wij ons best om samen met jou betalingsproblemen te voorkomen of op te lossen. Dus wacht niet tot het niet meer gaat: neem meteen contact met ons op.

Ik heb een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

Je kan rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder. Contactgegevens van de deurwaarder staan op de ontvangen brief. Zorg ervoor dat je het dossiernummer bij de hand hebt als je contact opneemt.

Ik heb een factuur ontvangen voor een overige vordering. Kan ik een betalingsregeling treffen?

Een betalingsregeling treffen is mogelijk. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Meer informatie

Liever even contact? Dat kan.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.